Незважаючи на зниження активності ринку, автомобілі продавалися і будуть продаватися і хотілося б докладніше зупинитися на процедурі оформлення договору купівлі-продажу авто та супутніх дій в органах ДАІ, так як викладені в попередній статті омани про «альтернативу» у вигляді генеральної довіреності можливо переконали вас не користуватися цим сумнівним способом.
Отже, для початку необхідно зняти з обліку автомобіль в підрозділах ДАІ, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 1388 від 7 вересня 1998 р. зняття з обліку транспортних засобів здійснюється після їх огляду в підрозділах Державтоінспекції на підставі заяви власника і документа, що посвідчує особу. У випадку, коли транспортний засіб знімається з обліку у зв’язку з його відчуженням, у свідоцтві про реєстрацію (технічному паспорті) або на копії реєстраційної картки, що додається до свідоцтва про реєстрацію на пластиковій основі, робиться запис: “Транспортний засіб знято з обліку для реалізації” . При знятті з обліку транспортних засобів номерні знаки здаються і видаються номерні знаки для разових поїздок.
Наступний етап – оформлення договору купівлі-продажу автомобіля у нотаріуса, якому необхідно надати наступні документи:
– паспорти сторін, довідки про присвоєння ідентифікаційного номера;
– документ, що підтверджує реєстрацію даного автомобіля на ім’я власника – (техпаспорт) з відміткою про зняття його з обліку в ДАІ;
– висновок експерта про вартість транспортного засобу (експертиза вартості т/з повинна бути виконана фахівцем, який внесений до державного Реєстру атестованих судових експертів або Державного реєстру оцінювачів);
– якщо особа перебуває в шлюбі – свідоцтво про реєстрацію шлюбу, якщо особа розведена – свідоцтво про реєстрацію розірвання шлюбу, нотаріально засвідчена згода чоловіка/дружини на укладення даного договору або заява чоловіка/дружини про те, що майно, яке є предметом договору, набуте за особисті кошти особи, яка укладає договір.
Ще один слизький момент, яким чином перевіряється кратність продажів авто впродовж року?
Існує декілька способів:
– запросити в МРЕВ довідку про дані автоматизованої інформаційно-пошукової системи ДАІ про кількість знятих даною особою з обліку авто впродовж звітного року;
– запросити від самого продавця заяву про те, що даний продаж є/не є першим. (Дану рекомендацію оголосила у своєму листі ДПА від 22 березня 2007 року за номером N 1370/Б/17-0715 «.. Кількість продажів об’єктів рухомого майна у вигляді легкових автомобілів, мотоциклів впродовж податкового року до створення єдиного інформаційного ресурсу транспортних засобів перевіряється нотаріусом виключно на підставі самостійно визначеної фізособою – платником податку (у формі заяви) черговості такого продажу »).
Також, звернемо увагу, що переоформити автомобіль можливо й іншим шляхом – отримання довідки-рахунку в комісійному магазині, що чітко передбачено Постановою Кабінету Міністрів України № 1388 від 7 вересня 1998
Після укладення договору покупцеві протягом 10 днів необхідно зареєструвати автомобіль. Державна реєстрація транспортних засобів проводиться на підставі заяви власника, поданої особисто, і документів, що засвідчують особу, а також документів, що підтверджують правомірність придбання транспортного засобу (договір купівлі-продажу), документ, який підтверджує відповідність конструкції транспортного засобу встановленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт) та копія реєстраційної картки, що додається до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на пластиковій основі, з відміткою підрозділу Державтоінспекції про зняття транспортного засобу з обліку
Автор: Черноволова Елена